Καλοκαίρι: Ποια συμπληρώματα διατροφής είναι απαραίτητα;

Καλοκαίρι: Ποια συμπληρώματα διατροφής είναι απαραίτητα;

Το καλοκαίρι πλησιάζει, η θερμοκρασία ανεβαίνει και μαζί της  έχουν κάνει την εμφάνισή τους οι φράουλες, τα κεράσια, τα ροδάκινα και τα υπόλοιπα καλοκαιρινά φρούτα. Κανείς όμως δεν μπορεί να εγγυηθεί πως η ποικιλία φρούτων και λαχανικών, απαραίτητο στοιχείο μίας ισορροπημένης διατροφής, αποκλείει την ανάγκη για συμπλήρωση της διατροφής με συγκεκριμένα συστατικά!

Η Βιταμίνη D του ήλιου

Ξεχωρίζει από όλες τις υπόλοιπες βιταμίνες διότι δεν τη βρίσκουμε τόσο στις τροφές, όσο μπορεί το δέρμα να τη συνθέσει από τον ήλιο! Υπολογίζεται πως 15 λεπτά τις ηλιόλουστες ημέρες αρκούν για να καλύψουν τις ημερήσιες ανάγκες. Επειδή όμως οι συνθήκες δεν είναι πάντα ιδανικές, τα ρούχα, αλλά κυρίως η απαραίτητη χρήση αντηλιακού κάνουν την επάρκεια σε βιταμίνη D να φαντάζει άπιαστο όνειρο. Μάλιστα, υπολογίζεται πως ακόμη και του καλοκαιρινούς μήνες, 1 στους 4 Έλληνες άνω το 60 ετών εμφανίζει χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης.

Η γυναικεία Βιταμίνη E

Έχει ισχυρή δράση κατά του οξειδωτικού στρες. Εξειδικεύεται στην προστασία των κυττάρων του δέρματος από τις υπεριώδεις ακτίνες του ηλίου.  Πολλές αντηλιακές κρέμες περιέχουν βιταμίνη Ε. H τελευταία όμως αποθηκεύεται όχι μόνο στις εξωτερικές στιβάδες του δέρματος, αλλά και βαθύτερα. Εάν επιθυμείτε μεγαλύτερη φωτοπροστασία και ισχυρότερη αντιοξειδωτική δράση, προτιμείστε να λάβετε ένα «καλλυντικό» συμπλήρωμα διατροφής με βιταμίνη Ε.

Έντονο μαύρισμα με καροτενοειδή

Το χρώμα του δέρματος καθορίζεται από 3 παράγοντες. Το αίμα που κυλάει κάτω από την επιδερμίδα, τη μελανίνη και τα καροτενοειδή. Η τελευταία είναι μία ομάδα πορτοκαλί, κόκκινων και κίτρινων λαχανικών και φρούτων που δίνουν χρυσοκίτρτινο χρώμα στην επιδερμίδα σας, ενώ ταυτόχρονα σας προστατεύουν. Οι ειδικοί συμβολεύουν να εμπλουτίσετε τη διατροφή σας με καρότα, ντομάτες, πιπεριές και βερύκοκα τουλάχιστον 8 εβδομάδες πριν βγείτε στην παραλία.

Οι ηλεκτρολύτες σας ξεδιψούν

Οι ηλεκτρολύτες αποτελούν μία ομάδα θρεπτικών συστατικών απαραίτητη  για την ισορροπία του νερού στο σώμα, αλλά και για τη μεταφορά νευρικών και μυϊκών μηνυμάτων. Υπολογίζεται πως ένας μέσος άνδρας χρειάζεται 2.5 λίτρα νερό την ημέρα, ενώ μία γυναίκα 2 λίτρα. Φυσικά, το καλοκαίρι ο ρυθμός εφίδρωσης είναι υψηλός και οι ανάγκες μεγαλώνουν. Μαζί όμως με τα υγρά είναι απαραίτητη και η αναπλήρωση των ηλεκτρολυτών που χάνονται μέσω του ιδρώτα, και κυρίως νατρίου και χλωρίου. Τα πρώτα συμπτώματα της αφυδάτωσης εμφανίζονται ως κόπωση, αστάθεια και αδυναμία συγκέντρωσης και εμφανίζονται συχνότερα σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας. Φροντίστε να ενυδατώνετε επαρκώς το σώμα σας όλη μέρα, πριν ακόμα διψάσετε!

Το μαγνήσιο ανακουφίζει τις κράμπες

Για να μην σας πιάσει ξανά κράμπα όταν κολυμπάτε ή όταν προπονείστε στη ζέστη, χρησιμοποιείστε προηγουμένως ένα συμπλήρωμα διατροφής με μαγνήσιο. Το πολύτιμο αυτό θρεπτικό συστατικό εξασφαλίζει τη φυσιολογική σύσπαση και χαλάρωση των μυών. Όπως λοιπόν γίνεται εύκολα αντιληπτό, η έλλειψή του αυξάνει τις πιθανότητες για εμφάνιση κάποιας μυϊκής κράμπας.

Τα προβιοτικά για τη δυσκοιλιότητα των ταξιδιτών

Εάν κάθε φορά που ταξιδεύετε αλλάζουν οι συνήθειες του εντέρου σας, τότε μην ξεχάσατε να βάλετε στη βαλίτσα σας τα προβιοτικά! Τα προβιοτικά είναι οι φιλικοί μικροοργανισμοί που «κατοικούν» στο ανθρώπινο έντερο και συνδυάζονται με την τροφή τους, τις πρεβιοτικές φυτικές ίνες. Μην ξεχνάτε να πίνετε αρκετό νερό, να περπατάτε και να μην αγνοείται τα σημάδια που σας στέλνει το έντερό σας!

Το γαϊδουράγκαθο για τις «ατασθαλίες»

Το καλοκαίρι μαζί με τη διάθεση χαλαρώνουν και οι διατροφικές μας συνήθειες! Tο φαγητό συνοδεύει η μεγαλύτερη κατανάλωση αλκοόλ, που συνδυαστικά επιβαρύνουν το συκώτι. Το πολύτιμο αυτό όργανο είναι υπεύθυνο για αναρίθμητες λειτουργίες του σώματος. Προστατεύστε το συκώτι σας με γαϊδουράγκαθο (milk thistle), το οποίο ενισχύει την αποτοξινωτική του δράση.

Λιποδιαλύτες

Φροντίστε το σώμα σας πριν βγείτε στην παραλία με συστατικά που στοχεύουν στην καύση του λίπους. Τα τελευταία ονομάζονται λιποδιαλύτες και κάθε ένα από αυτά εξειδικεύεται σε έναν τύπο ανθρώπου. Εάν είστε γυναίκα επιλέξτε το εκχύλισμα εσπεριδοειδών, εάν είστε άνδρας προτιμείστε την καψαϊκίνη, ενώ οι αθλούμενοι θα ωφεληθούν περισσότερο από το ωμέγα 6 καλό λιπαρό CLA.

Το καλοκαίρι η θερμοκρασία μέσα στο σπίτι ανεβαίνει, γι αυτό καλό θα ήταν να προστατεύσετε τα συμπληρώματα διατροφής σας. Επιλέξτε ένα σκιερό και δροσερό ντουλάπι και κλείνετε επιμελώς τη συσκευασία.

Γράφει η Επιστημονική Ομάδα της Vitamins Academy

protinomena_title

Βιταμίνη D

Yπολογίζεται πως ακόμη και του καλοκαιρινούς μήνες, 1 στους 4 Έλληνες άνω το 60 ετών εμφανίζει χαμηλά επίπεδα της βιταμίνης

Βιταμίνη Ε

Εξειδικεύεται στην προστασία των κυττάρων του δέρματος από τις υπεριώδεις ακτίνες του ηλίου.

Ηλεκτρολύτες

Φροντίστε να ενυδατώνετε επαρκώς το σώμα σας όλη μέρα, πριν ακόμα διψάσετε!

Μαγνήσιο

H έλλειψή του αυξάνει τις πιθανότητες για εμφάνιση κάποιας μυϊκής κράμπας.

  

Προβιοτικά

Τα προβιοτικά είναι οι φιλικοί μικροοργανισμοί που «κατοικούν» στο ανθρώπινο έντερο και συνδυάζονται με την τροφή τους, τις πρεβιοτικές φυτικές ίνες.

  

Γαϊδουράγκαθο

Προστατεύστε το συκώτι σας με γαϊδουράγκαθο (milk thistle), το οποίο ενισχύει

την αποτοξινωτική του δράση.

Εκχύλισμα εσπεριδοειδών

Ενίσχυση καύσης αποθηκευμένου λίπους.

Εκχύλισμα καψαϊκίνης

Ενίσχυση καύσης κοιλιακού λίπους.

CLA

Μειώνει το ποσοστό σωματικού λίπους στους αθλούμενους.

  

TAGS: