Μυστικά της διατροφής που σας ομορφαίνουν!

thumbnail

Είχατε ποτέ σκεφτεί πως μία επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ μπορεί να σας εξασφαλίσει τα «καλλυντικά» της εβδομάδας; Εάν ψωνίσετε έξυπνα τότε η διατροφή σας μπορεί να αποτελέσει πηγή θρεπτικών συστατικών για τα μαλλιά, το δέρμα και τα νύχια σας. Τα κύτταρα της «ομορφιάς» ανανεώνονται με εντυπωσιακούς ρυθμούς και για να διατηρηθούν υγιή είναι αναγκαία η συνεχής τους θρέψη.

Όπως λέει και η γνωστή έκφραση «είμαστε αυτό που τρώμε»! Επιλέξτε τρόφιμα, όπως τα παρακάτω, με «καλλυντική» δράση, για υγιή, λαμπερά και ανθεκτικά μαλλιά δέρμα και νύχια.

Καταναλώστε στο κυρίως γεύμα σας ψάρι, πουλερικά ή όσπρια τα οποία δομούν τα μαλλιά σας με αμινοξέα. Για παράδειγμα η L- κυστεΐνη είναι ένα αμινοξύ απαραίτητο για να παραχθεί η πρωτεΐνη κερατίνη, η οποία είναι πολύ μεγάλης σημασίας για το οικοδόμημα των μαλλιών. Έλλειψη πρωτεϊνών μπορεί να μειώσει την πυκνότητα τους και να τα κάνει περισσότερο εύθραυστα. Επίσης, η ποιότητα των βλεφαρίδων μπορεί να επηρεαστεί.

Χρωματιστά σνακ από φρούτα και λαχανικά! Αντί για ένα μικρογεύμα χωρίς θρεπτική σημασία προτιμείστε μπαστουνάκια από χρωματιστές πιπεριές, πλούσια σε βιταμίνη Α που μειώνει την ξηροδερμία. Οι ανοιξιάτικες φράουλες θα έχετε ακούσει πως περιέχουν βιταμίνη C, απαραίτητη για τον σχηματισμό των ινών του κολλαγόνου, άρα και την ελαστικότητα του δέρματος και των μαλλιών. Η πολυχρωμία των φρούτων και των λαχανικών χαρίζει αντιοξείδωση, δηλαδή αντιγήρανση στο δέρμα σας!

Δοκιμάστε καινούρια σιτηρά! Βάλτε τη δημιουργικότητά σας μπροστά αντικαθιστώντας το άσπρο ρύζι ή τα μακαρόνια, με σιτηρά ολικής άλεσης όπως το σιτάρι, η βρώμη, κινόα και το κεχρί. Αυτά έχουν γεύση που θυμίζει ξηρούς καρπούς και ταιριάζουν γευστικά με τα όσπρια, π.χ. φακές. Ακόμη είναι πλούσια σε βιταμίνες Β και Ε , απαραίτητες για αναπτυχθούν τα μαλλιά και να ανανεωθούν τα κύτταρα του δέρματος.

Μία χούφτα μείγμα ξηρών καρπών είναι πραγματική υπερτροφή. Οι διαφορετικοί ξηροί καρποί θα σας δώσουν τον ιδανικό συνδυασμό θρεπτικών συστατικών. Σελήνιο για λαμπερά μαλλιά. Ψευδάργυρο για γερά, πυκνά, όχι γκρίζα μαλλιά και υγιή νύχια.  Χαλκό για τη δομή της κερατίνης και του κολλαγόνου. Βιταμίνες Β και Ε.

Σίδηρος ο σημαντικός. Μέταλλο του οποίου έλλειψη προκαλεί σημαντική απώλεια μαλλιών, ιδιαίτερα στις νεαρές γυναίκες. Φροντίστε να καταναλώνετε άπαχες μερίδες κόκκινου κρέατος τουλάχιστον 5 με 6 φορές το μήνα, ή και περισσότερο εάν νιώθετε ατονία ή πέφτουν τα μαλλιά σας. Εάν έχετε ανεπάρκεια σιδήρου σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε ένα φυσικό συμπλήρωμα διατροφής.

Αγαπήστε τα πράσινα φασολάκια και το πράσο που περιέχουν πυρίτιο για να μειώσετε την ψαλίδα, καταναλώστε κουνουπίδι, μπρόκολο, αυγά και γαλακτοκομικά για να πάρετε το απαραίτητο θείο και να μεγαλώσουν με υγεία τα μαλλιά σας.

Διαβάζοντας τα παραπάνω θα έχετε σίγουρα καταλάβει πόσο απαραίτητη είναι για την υγεία των μαλλιών, του δέρματος και των νυχιών, η τροφή που τους δίνετε. Ιδιαιτέρως επειδή ο οργανισμός δεν μπορεί να συνθέσει τις βιταμίνες, τα μέταλλα και τα υπόλοιπα συστατικά της φύσης. Είναι στο χέρι σας λοιπόν να συμπληρώσετε σωστά τον οργανισμό σας με όλα τα απαραίτητα συστατικά της «ομορφιάς»!

Γράφει η Ήβη Παπαϊωάννου, MS, RDN, Σύμβουλος Διατροφής της Power Health

Πηγή: Mπορώ

Πηγές:

1. Finner AM. Nutrition and hair: deficiencies and supplements. Dermatol Clin. 2013 Jan;31(1):167-72. doi: 10.1016/j.det.2012.08.015. Epub 2012 Oct 18. Review.

2. Goldberg LJ1, Lenzy Y. Nutrition and hair. Clin Dermatol. 2010 Jul-Aug;28(4):412-9. doi: 10.1016/j.clindermatol.2010.03.038.

3. Jensen GL, Binkley J. Clinical manifestations of nutrient deficiency. JPEN J Parenter Enteral Nutr. 2002 Sep-Oct;26(5 Suppl):S29-33.

TAGS: