Γυναίκες: Ποιο συμπλήρωμα διατροφής έχει ανάγκη κάθε ηλικία;

1. pic

H αλλαγή των διατροφικών συνηθειών αποτελεί τον ευκολότερη οδό για να βελτιώσει κανείς την υγεία του. Οι γυναίκες είναι πλασμένες από τη φύση τους να αντιλαμβάνονται καλύτερα τις ανάγκες του σώματός τους. Κάθε ηλικία όμως έχει τις δικές της απαιτήσεις, οι οποίες καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από τις ορμονικές αλλαγές που λαμβάνουν χώρα στο γυναικείο οργανισμό.

Δυναμικές νέες γυναίκες

Σίδηρος: Μία από τις σημαντικότερες αποθήκες σιδήρου στον οργανισμό είναι το αίμα. Η έμμηνος ρύση (περίοδος) προκαλεί την απώλεια αίματος μία φορά το μήνα και αυξάνει τις πιθανότητες για έλλειψη σιδήρου ή αναιμία. Μάλιστα, στη χώρα μας η ανάγκη αγγίζει 1 στις 10 νεαρές γυναίκες. Η ίδια η φύση του σιδήρου δυσκολεύει την απορρόφησή του από τις τροφές, «δυσχεραίνοντας» τη θέση των γυναικών που αισθάνονται κόπωση και αδυναμία.

  • Tip συμπληρώματος: Μπορεί η καλύτερη πηγή σιδήρου να είναι το κόκκινο κρέας, όμως η καθημερινή κατανάλωσή του δεν προτείνεται διατροφικά. Από την άλλη μεριά οι φυτικές πηγές σιδήρου δεν είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές λόγω περιορισμένης απορρόφησης. Επιλέγετε συμπληρώματα διατροφής που περιέχουν οργανικό σίδηρο μαζί με βιταμίνη C για μέγιστη απορρόφηση.

Μαγνήσιο: Το μαγνήσιο έχει πολλαπλή δράση στο γυναικείο οργανισμό. Αποτελεί τον αγγελιαφόρο του νευρικού και του μυϊκού συστήματος. Βοηθά το σώμα να διαχειριστεί το στρες, να προλάβει τις μυϊκές κράμπες και να ξεκλειδώσει την ενέργεια που κρύβεται στις τροφές. Η έλλειψη μαγνησίου κατά την έμμηνο ρύση αποτελεί συχνό φαινόμενο επιδεινώνοντας συμπτώματα όπως οι πόνοι περιόδου και οι ημικρανίες.

  • Tip συμπληρώματος: Πριν την επόμενη περίοδό σας δοκιμάστε να γεμίσετε τις αποθήκες μαγνησίου σας.

Βιταμίνες Β: Πρόκειται για την μία οικογένεια βιταμινών, οι οποίες συνδυάζονται αρμονικά για την ενεργοποίηση των γυναικείων ορμονών. Την ίδια στιγμή συμμετέχουν στο μεταβολισμό,  απελευθερώνουν ενέργεια μέσα στην ημέρα, ενισχύουν τη συγκέντρωση και τη διάθεση.

  • Tip συμπληρώματος: Προγραμματίστε τη λήψη ενός συμπληρώματος διατροφής βιταμινών Β τις πρωινές ώρες, για ενέργεια όλη μέρα.

Cranberry: Η ουρολοίμωξη και οι επαναλαμβανόμενες κυστίτιδες, απασχολούν πολλές νέες γυναίκες που αναζητούν φυσικές λύσεις στην προστασία του ουροποιητικού συστήματος. Το cranberry καταφέρνει να προλάβει την επανεμφάνιση τους ουρολοίμωξης, να αντιμετωπίσει συμπτώματα όπως ο πόνος κατά την ούρηση και να συνδυαστεί με την αντιβίωση για καλύτερα αποτελέσματα. Η χρήση του προτείνεται για χρονικό διάστημα τουλάχιστον 2 μηνών, όπως καταδεικνύουν τα επιστημονικά δεδομένα.

  • Tip συμπληρώματος: Προτιμείστε τα αναβράζοντα συμπληρώματα διατροφής με cranberry για να αυξήσετε παράλληλα την κατανάλωση νερού που είναι απαραίτητο στις ουρολοιμώξεις.

2. dynamikes 50

Για ισχυρές γυναίκες μετά τα 50

Ασβέστιο και βιταμίνη D: Με το πέρας των ετών πρώτο μέλημα για τον γυναικείο οργανισμό είναι η υγεία των οστών, η οποία εξασφαλίζεται με την επαρκή πρόσληψη ασβεστίου. Για να καταφέρει όμως το πολύτιμο αυτό συστατικό να απορροφηθεί είναι απαραίτητη η παρουσία βιταμίνης D και μαγνησίου. Επιπλέον, με τα χρόνια πολλοί άνθρωποι αναπτύσσουν δυσανεξία στη λακτόζη περιορίζοντας την κατανάλωση γαλακτοκομικών, άρα και ασβεστίου!

  • Tip συμπληρώματος: Επιλέγετε πάντα συμπληρώματα διατροφής ασβεστίου που συνδυάζονται με βιταμίνη D και μαγνήσιο.

Ωμέγα 3: Αποτελούν ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα συστατικά της διατροφής με οφέλη που εκτείνονται πολύ πέρα από τα αναμενόμενα! Αποτελεί το συμπλήρωμα διατροφής που θα πρέπει να βρίσκεται στο ντουλάπι κάθε ενήλικης γυναίκας μεγαλύτερης ηλικίας καθώς: κρατά κοφτερό το μυαλό, προστατεύει την καρδιά και τα μάτια και μειώνει τη χοληστερόλη.

  • Tip συμπληρώματος: Επιλέξτε συμπληρώματα διατροφής με ωμέγα 3 υψηλής καθαρότητας, μοριακής απόσταξης και ψυχρής συμπίεσης.

Βιταμίνη Ε: Είναι η βιταμίνη που αγαπούν όλες οι γυναίκες! Η αντιγηραντική της δράση βασίζεται στην ικανότητά της να αναπλάθει τα κύτταρα του δέρματος, ενώ προστατεύει από την UVB ηλιακή ακτινοβολία λόγω της αντιοξειδωτικής της ιδιότητας,

  • Tip συμπληρώματος: Εκτός από τη βιταμίνη Ε άλλα φυσικά συστατικά με αντιγηραντική δράση είναι το μαύρο χαβιάρι, το συνένζυμο Q10 και η βιταμίνη C.

Έλαιο νυχτολούλουδου: Οι εξάψεις αποτελούν ένα από τα πλέον ενοχλητικά συμπτώματα της εμμηνόπαυσης, και την πρώτη αιτία για την οποία αναζητούν ιατρική συμβουλή οι γυναίκες. Τη φυσική, χωρίς παρενέργειες λύση, στην ανακούφιση των εξάψεων δίνουν τα καλά ωμέγα 6  που περιέχει το έλαιο νυχτολούλουδου. Το φυσικό αυτό συστατικό περιορίζει τόσο τη συχνότητα, όσο και την ένταση των συμπτωμάτων.

  • Tip συμπληρώματος: Οι επιστημονικές μελέτες προτείνουν τη χρήση του έλαιου νυχτολούλουδου για τουλάχιστον 6 εβδομάδες για καλύτερο αποτέλεσμα.

Ιδιαίτερες ανάγκες παρουσιάζουν αρκετές ακόμα ομάδες γυναικών. Σε αυτές ανήκουν εκείνες που:

  • Θέλουν να αποκτήσουν παιδί και έχουν μεγαλύτερη ανάγκη από φολικό οξύ.
  • Βρίσκονται σε κατάσταση εγκυμοσύνης και χρειάζονται σίδηρο, ασβέστιο και φολικό οξύ.
  • Γυναίκες αθλήτριες που ωφελούνται από τον σίδηρο και το ασβέστιο.

Επιλέξτε το συμπλήρωμα διατροφής που σας ταιριάζει και βελτιώστε την υγεία και την καθημερινή σας ζωή!

Γράφει η Επιστημονική Ομάδα της Vitamins Academy

protinomena_title

Μαγνήσιο

Η λιγούρα για σοκολάτα φαίνεται πως συνδέεται άμεσα με την έλλειψη μαγνησίου.

Βιταμίνη Β6

Αντί για γλυκά, προτιμείστε τη βιταμίνη Β6 που σας φτιάχνει το κέφι!

Ψευδάργυρος

Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε ψευδάργυρο δεν μειώνει μόνο τις λιγούρες, αλλά ταυτόχρονα ενισχύει τη γεύση.

Χρώμιο

Ρυθμίζοντας τα επίπεδα ενέργειας στο αίμα, το χρώμιο σας βοηθά να ελέγξετε την τάση για γλυκά και τροφές πλούσιες σε υδατάνθρακες.

Βιβλιογραφία:

Harvey LJ, Armah CN, Dainty JR, Foxall RJ, John Lewis D, Langford NJ, Fairweather-Tait SJ. Impact of menstrual blood loss and diet on iron deficiency among women in the UK. Br J Nutr. 2005 Oct;94(4):557-64.

Moschonis G, Papandreou D, Mavrogianni C, Giannopoulou A, Damianidi L, Malindretos P, Lionis C, Chrousos GP, Manios Y.  Association of iron depletion with menstruation and dietary intake indices in pubertal girls: the healthy growth study. Biomed Res Int. 2013;2013:423263.

Saeedian Kia A, Amani R, Cheraghian B. The Association between the Risk of Premenstrual Syndrome and Vitamin D, Calcium, and Magnesium Status among University Students: A Case Control Study. Health Promot Perspect. 2015 Oct 25;5(3):225-30.

Blumberg JB et al. Cranberries and their bioactive constituents in human health. Adv Nutr. (2013)

Farzaneh F, Fatehi S, Sohrabi MR, Alizadeh K. The effect of oral evening primrose oil on menopausal hot flashes: a randomized clinical trial. Arch Gynecol Obstet. 2013 Nov;288(5):1075-9.

TAGS: