Πολυβιταμίνη ή μεμονωμένα συστατικά: τι είναι καλύτερο;

Mature woman and her choice -  pills or fruit

Πριν μερικά χρόνια όταν μπαίνατε σε ένα φαρμακείο οι επιλογές στο ράφι των συμπληρωμάτων διατροφής ήταν περιορισμένες. Η βιταμίνη C ήταν μονόδρομος για το κρυολόγημα και οι πολυβιταμίνες είχαν τονωτική δράση στον οργανισμό. Σήμερα όμως οι επιλογές είναι αμέτρητες. Εκτός από τις πολυβιταμίνες, πωλούνται συμπληρώματα διατροφής με μεμονωμένα μικροθρεπτικά συστατικά (βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία), αναβράζοντα ή σε ταμπλέτες, με μικρότερες ή μεγαλύτερες δοσολογίες. Μήπως όμως τελικά όλες αυτές οι εναλλακτικές δυσκολεύουν την επιλογή σας;

Κάνοντας τις παρακάτω ερωτήσεις στον εαυτό σας και συζητώντας με το φαρμακοποιό θα μπορέσετε να κάνετε την καλύτερη επιλογή ανάμεσα σε μία πολυβιταμίνη ή ένα συμπλήρωμα διατροφής με ένα βασικό συστατικό.

1. Ψάχνετε ένα συμπλήρωμα διατροφής για να καλύψετε κάποια συγκεκριμένη ανάγκη;

Εάν ψάχνετε ένα συμπλήρωμα διατροφής για να καλύψετε τη γενικότερη επιθυμία για τόνωση του οργανισμού, ή εάν δεν μπορείτε να προσδιορίσετε κάποια συγκεκριμένη ανάγκη, τότε μία πολυβιταμίνη αποτελεί την καλύτερη επιλογή για να καλύψετε όσο δυνατόν περισσότερες βασικές ελλείψεις. Εάν όμως μπορείτε να εντοπίσετε κάποια συγκεκριμένη ανάγκη, όπως η οστεοπόρωση ή η έλλειψη σιδήρου τότε η αγορά ενός προϊόντος με εξειδικευμένο συστατικό είναι απαραίτητη.

2. Ακολουθείτε μία ισορροπημένη διατροφή;

Εάν δεν καταναλώνετε συνειδητά κάποια ομάδα τροφίμων, τότε δημιουργούνται ελλείψεις συγκεκριμένων συστατικών στο σώμα σας. Για παράδειγμα εάν είστε χορτοφάγος ή εάν δεν τρώτε λαχανικά & φρούτα, η επαρκής πρόσληψη βιταμίνης Β12 ή φυτοθρεπτικών συστατικών των φυτών αντίστοιχα, θεωρείται αμφίβολη. Στις περιπτώσεις αυτές οι ανάγκες ικανοποιούνται από μεμονωμένα συμπληρώματα διατροφής. Επιπλέον, εάν τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδος τρώτε απ “ έξω ή παραλείπετε γεύματα, τότε θέλετε να είστε σίγουροι πως λαμβάνετε και τις 14 βιταμίνες και τα πάνω από 20 απαραίτητα μικροθρεπτικά συστατικά. Η ιδανικότερη λύση για εσάς είναι η πολυβιταμίνη.

3. Πόσα χρήματα επιθυμείτε να ξοδέψετε;

Ο οικονομικός παράγοντας παίζει σίγουρα πολύ σημαντικό ρόλο στις μέρες μας. Εάν έχετε περισσότερες από μία ανάγκες, αλλά δεν έχετε την οικονομική δυνατότητα να λαμβάνετε συστηματικά 2 ή 3 μεμονωμένα συμπληρώματα διατροφής, τότε επιλέξτε να χτίσετε τη «συνήθεια» συστηματικής χρήσης μίας πολυβιταμίνης η οποία είναι συνήθως πιο προσιτή οικονομικά.

Τέλος, η λήψη μίας πολυβιταμίνης δεν αποκλείει την συνδυαστική πρόσληψη και ενός εξειδικευμένου συμπληρώματος διατροφής. Αρκεί φυσικά να λάβετε τη συμβουλή κάποιου ειδικού υγείας, για να σιγουρευτείτε πως δεν λαμβάνετε υπερβολική δοσολογία. Μην διστάσετε να «συζητήσετε» τις ανάγκες σας με το φαρμακοποιό, ή κάποιον άλλο σύμβουλο υγείας για να επιλέξετε το συμπλήρωμα διατροφής που καλύπτει καλύτερα εσάς.

Γράφει η Επιστημονική Ομάδα της Vitamins Academy

Πηγή: Ο φαρμακευτικός κόσμος

TAGS: